Çoğu insan yıllara meydan okumak ve genç görünmek ister. Yılların en önemli etkilerinden biriside yüz ve boyun bölgesinde gelişen kırışıklıklardır. Yüz germe , boyun germe gibi ameliyatlar bu konuda geliştirilmiş olsa da ameliyatların zorlukları ve riskleri hastaları korkutmaktadır. Bu nedenle basit müdahalelerle daha genç görünmek isteyen hastalarda farkı tedavi seçenekleri mevcuttur. Girişimsel olmayan kozmetik bakım yanında iğne ile uygulanan botoks, dolgu ve mezotrepi uygulamaları ile sizleri daha genç bir görünüme kavuşturmayı hedeflemekteyiz.

Botoks, C.botilinum bakterisinin salgıladığı bir proteindir. Botoks etkisini uygulandığı bölgedeki kasları bölgesel olarak felç olmasını sağlayarak gösteriri. Tıpta birçok alanda şaşılık kas hastalıkları tedavisi, yüz felci tedavisinde kullanılmaktadır. Kozmetik alanında ise yüz mimik kaslarının çalışmasını engelleyerek üzerindeki ciltte oluşan kırışıklıkları azaltmak ve yok etmekte kullanılır. Botoks’ la alın kaş arası ve göz kenarındaki kaz ayağı bölgesindeki kırışıklıklar kolaylıkla tedavi edilir. Kaş kaldırma işlemi yapılabilir. Ameliyatlara göre ucuz bir yöntemdir. Etkisini 6-9 ay kadar göstermektedir sonrasında ek uygulama yapmak gerekebilir. Hasta sonrasında eski haline döner.

Botoks tedavisini estetik amaçla kullanan hastalarda ilaç etkisi süresince migren ataklarının geçtiği ya da atak sayı ve şiddetinin azaldığı da geriye dönük yapılan çalışmalarda gösterilmiştir. Botoks narin bir yapısı vardır bazen ilaç hazırlanırken bile bozulabilir etkisini göstermeyebilir. Hastaların bir kısımın da istenmeyen etki olarak göz kapağı düşüklüğü görülebilir. Dudak bölgesine yapılan uygulama sonrasında ağızdan sıvı gıda kaçağı görülebilir. Bu istenmeyen etkilerde 6-9 ay içinde düzelecektir.

Uygulama sonrasında hasta yaşamına dönebilir. Bir gün kadar iğne uygulama yerlerinde hafif şişlik olabilir.

Kırışıklık tedavisinde diğer bir seçenekte dolgu enjeksiyonlarıdır. Dolgu ürünleri ile yüzümüzdeki kırışıklıkların ve bazı bölgelerin ( dudak, gözaltı çukurları gibi...) doldurulmasında kullanılmaktadır. İlk dolgu uygulamalarında silikon yağ dolguları kullanılmaktaydı. Etki ve görüntü çok güzeldi ancak zaman içinde istenmeyen yan etkilerinin olduğu gözlendi. Zaman içinde kollagen ve başka dolgularda hastaların kullanımına sunuldu. Günümüzde ise en çok tercih edilen dolgu ürünü yan etkisinin ve komplikasyonlarının az olması nedeni ile hyaluronik asit dolgularıdır. Hyaluronik asit dolguları çapraz bağlı olduğundan vücut tarafından uzun zamanda parçalanmakta ve bu zaman içinde istenen etkiyi göstermektedir. Derin kırışıklıkların tedavisinde başarılı bir şekilde kullanılmaktadır. Aynı zamanda iri ve çekici dudaklara da dolgu ürünleri kullanarak kavuşmak mümkündür.

Hyaluronik asit dolguları 2-18 ay kadar etkilidir. Bazen süre 4-5 yıla kadar çıkabilir bu üründeki çapraz bağ oranına göre değişmektedir. Bu da tabii ki ürünün fiyatını etkilemektedir. Dolgu uygulamalarında kullanılacak dolgu ürününe ihtiyaçlarınıza göre doktorunuz karar verecektir. Az da olsa dolgu uygulamalarının da kızarıklık, şişlik, kaşıntı, ödem ve enfeksiyon komplikasyonları bulunmaktadır.