Jinekomasti, erkeklerde kadın tipi meme gelişmesidir. Erkeklerde de meme dokusu mevcuttur. Ergenlik döneminde hormonların etkisi ile erkekte de meme gelişimi başlar. Bazı insanlarda kadın tipinde tek veya çift taraflı meme gelişimi gözlenir. İlerleyen yaşlarda ise bazı hastalıklarda ve kullanılan ilaçların yan etkisi olarak erkeklerde meme büyümesi görülebilir. Bu erken ve geç dönemde de olsa hastada psikolojik ve sosyal problemlere neden olabilir.

Jİnekomasti ameliyatları cerrahi işlemlerdir. Liposuction, lazer liposuction ve ya açık cerrahi işlemler uygulanabilir. Buna jinekomastinin tipine göre ve büyüklüğüne göre karar verilir. Jinekomastide meme dokusu yağ ve süt bezleri içerir yağ dokusu fazla ise liposuction tercih edilirken meme dokusu fazla olan hastalarda lazer liposuction ya da açık cerrahi ameliyat gerekebilir. Çok büyük jinelkomastilerde ise kadınlarda olduğu gibi meme küçültme teknikleri kullanılabilir.

Lİposuction ve lazer liposuction meme çevresinden yapılan küçük kesilerle yapılmaktadır. Açık cerrahi girişim ise meme başının renkli bölgenin alt yarısından yapılan kesi ile yapılmaktadır. Ameliyattan önce tetkikleriniz yapılır. Ameliyat genel anestezi altında yapılmaktadır. Liposuction tekniği lokal anestezi ile de yapılabilir. Acık teknikte hastaya dren yerleştirilir 1-3 gün tutulur. Hasta 1 gün hastanede yatırılır. Operasyon sonrasında hastaya özel korse giydirilir. Ameliyat sonrası dönemde hastada kanam ve enfeksiyon komplikasyonu görülebilir meme başında geçici hissizlik olabilir.

Operasyon sonrasında hastanın 1 hafta dinlenmesi önerilir. Hasta 1 ay boyunca ağır spor yapmaktan kaçınmalıdır.