Kepçe kulak kulağın şekil bozukluklarını tanımlamaktadır. Bu durum kulak kepçesinin normalden daha fazla öne kıvrık olması ya da kulaktaki iç kıvrımın tam olarak Y şeklinde olarak gelişmemiş olmasıdır. Daha nadir olarak hastalarda iç kıvrım Y 3 çatallı olabilir kenara doğru uzanan kıkırdak kıvrımı da şekil bozukluğu yaratmaktadır.

Doğuştan ortaya çıkan kepçe kulağın düzeltilmesi için 5-6 yaşlarına kadar beklenmesi gerekmektedir. Bu yaşlardan sonra hasta ameliyat edilebilir. Kulak gelişimini tamamlamış olur. İlkokula gitmeden önce yapılası önerilir hasta okul döneminde psikolojik baskılara( dalga geçilmesi) maruz kalabilir. Kişiyi olumsuz olarak etkileyebilir. Küçük çocuklarda ameliyat, genel anestezi altında, büyüklerde ise tercihe göre lokal veya genel anestezi ile yapılabilmektedir. Ayrıca5-6 yaşından sonra her yaşta kulak estetik ameliyatı yapılabilir.

Kulak estetiği ameliyatları kulak arkasından yapılan kesi ile yapılır. Kıkırdak dokusuna ulaşılarak hastalarda Y şeklinde kıvrım elde etmek için kıkırdak bazı yerlerden zayıflatılır ve kullanılan ipliklerle kulağa istenen şekil verilir ve kulağın öne doğru olan kıvrıklığı düzeltilir. Hastalarda ameliyat izleri kulak arkasında olacağı için fark edilmesi zordur. Ameliyat süresi 1 saate yakındır.

Ameliyat sonrasında hastalara basılı özel bir sağrı uygulanır. Bir problem olmadığı sürece 2 gün bu bandaj kullanılır. İkinci günde pansumanı açılır hastadan beraberinde bandana getirmesi ya da bu işlem sonrasında kullanılan özel bantlardan alması istenir pansumanı yapılı. Kulak yeni şekline alışana kadar 1 ay kadar banda kullanılması uygun olacaktır. Pansumanının açıldığında kulak şiş ve yer yer morluklar olacaktır. Bu şişlikler 2-3 haftada düzelecektir.

Ameliyat sonrasında komplikasyon görülebilir. Bu riskleri azaltmak için mevut hastalıklarınız hakkında kullandığınız ilaçlarla ilgili doktorunuza tam bilgi vermeniz önemlidir. Ameliyat sonrasında doktorunuzun önerilerine uymanız ilaçlarınızı düzdün kullanmanız olası komplikasyonları azaltacaktır.