Kadınlarda karın estetiği, doğumlardan sonra, aşırı kilo veren hastalarda veya fazla kilo alan hastalarda karın bölgesini yeniden yapılandırmak ve şekillendirmek için yapılan operasyonlardır. Fazla sarkık karnı olmayan hastalarda, mini abdominoplasti ameliyatı aşırı sarkma ve deri fazlalığı olan hastalarda da tam karın germe ameliyatı uygulanır. Doğum sırasında aşırı kilo alma ile karın kaslarında açılma ve gevşemede olabilir. Karın kası gevşekliği de (kas diastazı) kas diastazı düzeltilmesi ameliyatı ile düzeltilir. Hastaların operasyondan önce sigarayı bırakması ve kanı sulandıran ilaç kullanmaması önerilir.

Karın germe ameliyatında fazla olan deri ve yağ dokusu çıkarılır. Bu işlem esnasında göbek deliği altındaki çatlaklarda çıkarılır. Hastanın göbek deliği serbestleştirilir germe işlemi sonrasında yeni yerine adapte edilir. Hastalar da bazen aşırı karın sarkıklığı geniş göbek fıtığı ile beraber görülebilir. BU durumda genel cerrah yardımı ile fıtık onarımı ve aynı zamanda karın germe işlemi yapılır. BU hastalarda göbek deliği çıkarılabilir. Karın yan tarafında olan fazla yağ dokuları da liposuction yöntemi ile alınabilir.

Aşırı kilolu hastalarda şeker hastalığı, yüksek tansiyon ve guatr (tiroit bezinin az çalışması) gibi hastalıklar bulunabilir. Operasyon öncesinde tetkikleriniz yapılır ve gerekirse dâhiliye doktoru tarafından değerlendirilmeniz gerekebilir. Ameliyatınız genel anestezi altında yapılır. Hastanede 2-5 gün kalabilirsiniz. Ameliyat karın alt kısmından yapılan kesi ile yapılır. Operasyon esnasında biriken kanı çekmesi için dren yerleştirilir. Operasyonda karın korsesi konulur ve hastanın kullanması istenir. Tam karın germe ameliyatında hastanın 2-3 hafta öne eğik yürümesi gerekir. Ağrı nedeni ile hastalar yüzeysel nefes alacağından solunum egzersizi yapması önemlidir. Operasyondan 2-3 hafta sonra normal hayatınıza geri dönebilirsiniz.

Kilolu hastalarda karın germe ameliyatı sonrasında genital bölge üstündeki yağ tabakası fazla ise hoş olmayan bir görüntüye neden olabilir. Bu bölgedeki fazla yağ dokularının da ameliyatla ya da liposuction ile alınması daha estetik bir görüntü sağlayacaktır.

Operasyondan sonra kanama enfeksiyon seroma ve aşırı kilolu hastalarda yağ dokusu nekrozu sık görülebilinen komplikasyonlardır. Operasyon öncesinde ayrıntılı bilgilendirme formlarını okuyunuz. Operasyon sonrasında hasta kilosunu kontrol altında tutmalıdır.