Kadınlarda genital bölgedeki iç dudakların büyük ve sarkık olması hastanına genital gölgesinde nahoş bir görüntüye neden olmakta psikolojik ve sosyal ve fiziki problemlere neden olmaktadır. Hastada iç çamaşırından çıkabilen ve belirgin olan bu büyük yapılar fiziksel rahatsızlığa da neden olmaktadır.

Ergenlik döneminde de aşırı büyüme olabilmekte genç kızları rahatsız etmektedir. Kadın gelişimini tamamladığı 18 yaş sonrasında ameliyat yapılabilir. Ameliyatın kızlık zarına bir zararı yoktur. Genç kızlarda da rahatlıkla uygulanabilir. Lokal anestezi altında yapılır 1 satta kadar sürebilir. İşlemden sonra hasta yürüyerek evine gidebilir. İşlemden sonra 2 gün banyo yapılmaz sonrasında ayakta duş şeklinde hasta yıkanabilir. Genital bölgede yara bakımı önemlidir. Günlük pansumanın yanında tuvaletten sonrada yara pansumanı yapılması gerekir. Adet dönemi dışı bir dönemde ameliyat yapılması gerekir.

Ameliyatta kendiliğinden eriyen dikişler kullanılır. Ameliyattan sonra yara bakımına dikkat edilir ve ilaçlar düzenli kullanılıra komplikasyon görülme olasılığı düşüktür. Ameliyattan sonra 1-3 gün kadar ağrılarınız olabilir. BU dönemden sonra hastada rahatlama görülür.