Liposuction, vücutta fazla olan ya da şekil bozukluğuna neden olacak şekilde birikmiş olan yağların kanül adını verdiğimiz ekipmanlar ile vakum yardımı ile vücuttan çıkarılması işlemidir. Çıkarılan yağ dokuları vücudun diğer bölgelerinde de kullanılabilir. Dolgu amacıyla, şekil bozukluğunun düzeltilmesi ve memelerde büyütme amacı ile kullanılabilir. Liposuction bir kilo verme işlemi değildir. Vücuda şekil verme işlemidir. Kilo verme amacı ile işlem uygulanan hastalarda işlemden sonra diyet ve spor uygulanmadığında alınan kiloların kısa zamanda yeniden alındığı görülmektedir.

Liposuntion için ideal hasta, kilo veren ancak göbek bel ve basen bölgesinde bir türlü eritemediği yağ dokusu fazlalığı olan hastalardır. Bu guruptaki hastalar işlemden en fazla memnun olan hasta grubudur. Operasyondan sonra kilolarının muhafaza etmekte zorlanmazlar.

Ameliyat öncesinde hasta değerlendirilir. Tetkikleri yapılır. Ameliyattan önce sigarayı bırakmanız kan sulandırıcı ilaç kullanmamanız gerekmektedir. Hastanın mevcut olan hastalıklar ve kullandığı ilaçlar hakkında doktoruna bilgi vermesi önemlidir. İlaçlardan özellikle doğum kontrol haplarının kullanımına 1 ay öncesinde ara verilmelidir (korunmak için ek yöntem kullanmayı unutmayın lütfen). Hastanın rahatsız olduğu ya da düzeltilmesini istediği bölge hakkında ayrıntılı bilgi alınmalıdır. Hastaya yapılacak işlem hakkında ayrıntılı bilgi verilir. Ameliyat için genel anestezi tercih edilir. Hastanın işlem yapılacak bölgesi küçükse gıdı bölgesi gibi lokal anestezide uygulanabilir. Operasyon vücutta yapılan küçük kesilerle uygulanır. Ameliyattan sonra 1-3 gün hastanede yatabilirsiniz.

İşlem sonrasında ameliyattan çıkmadan önce hastaya uygun korse giydirilir. Operasyon sonrasında kesi yerlerinde hafif kanlı sıvı sızıntısı olabilir. Ameliyattan sonraki erken dönemde hastalar çok ağrı hissetmezler ertesi gün daha ağrılı olmaktadır. Bir hafta içinde ağrıların şiddeti azalacaktır.

Ameliyattan sonra hastalarda morluklar gözlenecektir. Yer çekimi etkisi ile işlem yapılmayan alanlarda da morluklar gözlenebilir.

Hastalar operasyondan çıkınca hemen etkisini göreceklerini düşünürler ancak ödem nedeni ile operasyonun etkisini 1. Aydan sonra görmeye başlarlar. Korsenin 3-6 ay kullanılması önemlidir. Hem ödemin artmasının engeller hem de vücudu şekillendirir. Cilt altı kanama seroma birikmesi enfeksiyon gibi komplikasyonlar görülebilir. Aşırı miktarda liposuction uygulanması ile yağ embolisi görülme olasılığı mevcuttur. Eskiden kuru teknik ve sivri uçlu kanüllerin kullanılması nedeni ile sık görülürken. Günümüzde ıslak süper ıslak teknik ve yuvarlak uclu kanüllerin kullanılması ile bu risk azalmıştır.

Karın bölgesi uygulamaları sonrasında hastalar ağrı nedeni ile yüzeysel nefes aldığı için akciğer problemleri ile karşılaşabilir. Bu hastalarda işlem sonrasında solunum egzersizlerinin yapılması gerekmektedir.

Günümüzde lazer teknolojisi ile desteklenen lazer liposuction da uygulanmaktadır. Laser liposuction da hastadaki yag dokularının erimesi ve hastada kalan yağ dokularının da parçalaması sağlanmaktadır. İşlem sonrasında derinin toparlanmasına da yardımcı olmaktadır.