Meme ergenlik döneminde hormonların etkisi ile büyümeye başlar. Hatta memenin tomurcuklanması ergenlik döneminin ilk işaretlerinden biridir. Ancak bazen kadınlarda meme büyümesi istenilen boyutlarda olmayabilir ve ya hiç gelişmeyebilir. Hasta memelerinin küçük olmasından dolayı rahatsız olur. Hastada psikolojik ve sosyal problemlere neden olabilir.

Peki, memelerimiz gelişti ama yetersiz daha fazla büyür mü? Yoksa hastanın meme büyütme ameliyatı olması mı gerekir. Hasta ergenlik dönemi sonrasında düzenli adet görüyorsa vücudu gelişimini tamamlamış olarak değerlendirilebilir. Hormonsal açıdan yeterli hormon düzeyine sahip olduğu için ilaç kullanarak memelerinizi büyütme şansınız düşüktür. Bu durumda silikonla meme ameliyatı sizin için en iyi seçenek olacaktır.

Meme büyütmede hastanın nasıl bir meme istediğine karar vermesi önemlidir (varsa eşi ile birlikte). Bu isteğe ve hastanın mevcut meme yapısına göre nasıl bir protez kullanılacağına karar verilir. Yuvarlak ve damla olmak üzere şekline göre iki farklı seçenek bulunmaktadır. Göğüs kafesinin çapı kullanılacak protezin hacmini etkilemektedir. Sarkık ve küçük olan memelerde aynı anda meme dikleştirmede uygulanması gerekebilir. Meme başının hastada ideal yerine taşınması daha estetik bir görünüm sağlayacaktır.

Ameliyat öncesinde tetkikleriniz yapılır. Ameliyat genel anestezi altında yapılır. Uygun çaptaki protez deneme boyları kullanılarak hastanın isteğine uygun olan meme protezi hastaya takılır. Hastalarda kullanılan meme protezleri Amerikan İlaç Dairesi(FDA) tarafından onaylı protezler kullanılmaktadır. Ameliyat genel olarak meme alt tarafından yapılan kesi ile yapılır. Hastalar 1-3 gün kadar hastanede kalabilir. Ameliyat sonrasında meme başında geçici his kaybı görülebilir bu zamanla düzelebilir. Ameliyattan sonra hastaların bu işlem sonrasında kullanılmak üzere medikal sutyenleri 6 ay kullanması önerilmektedir. Ameliyattan sonra protez kayma riskini azalmaktadır.

Hastada kanam enfeksiyon gibi komplikasyonlar görülebilir. Meme altından yapılan kesilerde süt bezleri ve süt kanalları korunur. Meme protezi meme altından yerleştirildiğinde küt kanallarının korunması da aynı zamanda protezin ilerleyen dönemde süt bezlerinde ve kanallarından kaynaklanabilecek enfeksiyon riskini azaltmasıdır.