Kadınlarda doğumlardan sonra sütten kesilince veya kişinin fazla kilo vermesi sonrasında hastanın memesinde yağ ve süt bezlerinin hacminin kaybı sonucu gelişir. Meme başı ve meme aşağıya doru sarkar ve meme genç ve dik görüntüsünü kaybeder. Zamana ve yer çekimine yenik düşen meme olarak adlandırabiliriz. Kadınlar da ciddi anlamda psikolojik ve sosyal etkilere neden olur. Kadının partneri bile bu durumdan rahatsız olabilir.

Mastopeksi (meme dikleştirme) ameliyatı ile meme başı uygun konumuna getirilir. Sarkık olan fazla deriler çıkarılarak memeye genç ve dik bir görüntü kazandırılır. Memede hacim kaybı fazla ise o zaman hastaya eş zamanlı meme protezi de yerleştirilir. Hastanın isteği doğrultusunda yapılabilir.

Meme dikleştirme ameliyatı, meme küçültme operasyonu ile aynı teknikler kullanılarak yapılır. Aradaki fark ise zaten yetersiz olan meme dokusunun çıkarılmamasıdır. Ancak bazen memede hacim kaybı yok sadece sarkma var ise o zaman hastada meme küçültme küçük miktarda yapılabilir. Genellikle az yara izi olan (diklemesine) ancak aşırı sarkık memelerde ters T yapmak gerekebilir.

Ameliyat öncesinde tetkikleriniz yapılır. Ameliyat genel anestezi altında yapılır. Hasta 1-3 gün kadar hastanede yatabilir. Meme küçültme ameliyatlarından daha düşük olmak üzere hastada meme başı kaybı ve enfeksiyon gibi komplikasyonlar gözlenebilir. Hastalarda çoğunda meme dokusu korunduğu için operasyondan sonra rahatlıkla emzirebilir.

Operasyondan sonra hastaların sporcu sutyeni kullanması önerilmektedir. Memenin şekillenmesini ve formunu korumasını sağlayacaktır. Genellikle az yara izi olan (diklemesine) ancak aşırı sarkık memelerde ters T yapmak gerekebilir. Meme dikleştirme ameliyatları daha az ağrılı ve konforu daha yüksek ameliyatlardır.