Meme ergenlik döneminde hormonların etkisi ile büyümeye başlar. Hatta memenin tomurcuklanması ergenlik döneminin ilk işaretlerinden biridir. Zamanla beraber kadınların gelişimde memelerde aşırı büyüme ergenlik dönemi sonunda ya da doğum sonrasında emzirme sonunda memedeki süt bezlerinin çok ve aşırı büyümesi ile meme büyüklüğü gözlenebilir.

Memelerin aşırı büyük olması hastalarda boyun ağrısı bel ağrısı vücutta şekil bozukluğu meme altında pişik olması, omuzlarda sutyen askılarına bağlı oluklaşma gözlenebilir. Büyük olup ancak bu şikâyetlere neden olmayan göğüslerde kişide sosyal rahatsızlıklara neden olabilir. Bu nedenlerden dolayı
Hasanı memesini büyüklüğü ve istekleri doğrultusunda hastaya uygun meme küçültme ameliyatı doktor tarafından önerilir. Yara izine göre ters T ya da dik yara izli olarak iki farklı ameliyat yapılmaktadır. Meme küçültme ameliyatında aynı zamanda meme dikleştirmede yapılmaktadır. Hasanın mevcut hastalıkları ve kullandığı ilaçlar hakkında doktor bilgi vermesi önemlidir. Sigara kullanan hastaların ameliyattan 2-4 hafta önce bırakılması ve sonrasında da 4-6 hafta kadar kullanılmaması gerekmektedir. Meme başı kaybı ve dikişlerde açılmanın en sık nedeni ağır sigara içiciliğidir.

Ameliyat genel anestezi altında yapılır. Hastanın tetkikleri yapılır ve kontrol edilir ameliyata bir mani olup olmadığına karar verilir. Hastanede kaslı süresi 2-4 gün dür. Operasyonda sonra hastanın özellikli sporcu sutyeni ya da bu işlem sonrasında kullanılmak üzere yapılmış medikal sutyen kullanması önerilmektedir. Ameliyat sonrasında yara dokusunda biriken kanı çeken drenler olacaktır. Bunlar toplanan kam miktarı azalınca çıkartılır.

Ameliyatta deri fazlası meme altı yağ dokusu ve bir kısım meme dokusu çıkarılır. Çıkarılan dokular incelenmek üzere patolojiye gönderilir. Genç ve çocuk sahibi olmak isteyen hastalarda memenin bir kısmı ve ana süt kanalları korunarak hastanın emzirme fonksiyonu da korunmaya çalışılır.

Hasalarda enfeksiyon, sütür hatlarında ayrılama açılma meme başı nekrozu(kaybı) gibi komplikasyonlar görülebilir. Hastanın taburculuğu sonrasında 2 hafta ağır iş yapmaması önerilir. Mümkün olduğunca istirahat etmelidir.